+ Yves

+ Yves

44 - Brussel - Business Development Manager SAP

“Ik denk dat je je als kleine speler veel meer via je mensen als excellent IT-bedrijf moet profileren. De ‘groten’ hebben hun naam die deuren opent.”

Wat betekent werken in IT voor jou?  

“Dat je in een snel groeiende technische omgeving bezig bent en je kennis en ervaring voortdurend groeien. Het besef dat je met je laptop vanop je bureau processen controleert en bijstuurt bij klanten, soms aan de andere kant van de wereld, is fantastisch.”

“De keerzijde van de medaille is dat je soms een ‘loner’ bent en je uren achter een scherm doorbrengt zonder direct contact met je medemens. Communiceren gebeurt tegenwoordig dag en nacht via skype, remote connection, webex, mail, … om er maar enkele te noemen. Persoonlijk ga ik liever ter plaatse bij de klant, dan begrijp je elkaar beter.”

Waarom heb je voor Imalink gekozen?

“Ik was de tweede werknemer toen Imalink startte in 2000. Door mijn ervaring met ‘grote’ consultancybedrijven wilde ik absoluut in een klein bedrijf werken. Ergens waar het management je persoonlijk kent en met een korte communicatielijn. En zeg nu zelf: wat is korter dan de lijn werkgever – werknemer?”

“Positieve en negatieve feedback wordt direct gecommuniceerd, als het nodig is wordt er meteen bijgestuurd. Ik heb persoonlijk geen negatieve ervaringen met die directe aanpak. Isabelle en Arne misschien wel, die zijn bijna 24 op 24 bereikbaar.”

Wat onderscheidt Imalink van andere IT-dienstverleners?  

“Ik denk aan het David en Goliathverhaal. Niet dat Imalink de grote IT-bedrijven wil verslaan, wel dat je als klein bedrijf met goed management, leadership en en groep gemotiveerde consultants vaak betere diensten kunt leveren dan met een grote logge, hiërachisch gelaagde molen.”

“Ik denk dat je je als kleine speler veel meer via je mensen als excellent IT-bedrijf moet profileren. De ‘groten’ hebben hun naam die deuren opent.”

Hoe ervaar je de projecten bij de klant van Imalink?  

“Projecten bespreken we op voorhand met het management, om de grenzen waarbinnen we werken te bepalen. Die worden door de klant aangegeven bij het uitschrijven van de opdracht.” “Binnen een IT-project krijg je taken toebedeeld. Je uitvoering blijft daarbinnen beperkt. Cru gesteld: je gaat als IT-consultant aan de slag om facturatie op te stellen in SAP, maar dan bijvoorbeeld niet voor het boeken van inkomende facturen.”

“Beschrijft een klant zijn takenpakket onduidelijk, dan is het heel moeilijk om te weten wat je binnen een project wel en niet mag doen. Dat moet dan direct uitgeklaard worden. Een project moet een win-win-winsituatie zijn: de klant krijgt wat hij vraagt, Imalink en de consultant weten perfect wat er verwacht wordt.”

Alle getuigenissen